Łączenie stanów emocjonalnych ze sobą Po tym jak wywołasz w kobiecie dowolny stan emocjonalny, musisz sprawić, aby poza jej świadomością połączyła go z Tobą. Gestykulacja ciała Gesty ciała są odbierane przez umysł na poziomie nieświadomym, co wykorzystujemy podczas rozmowy z kobietą do połączenia stanu emocjonalnego z Twoją osobą. Gesty polegają na delikatnym pokazaniu na siebie, najczęściej poprzez dotyk swojej klatki piersiowej. Poniżej przedstawiamy przykłady. „Gdybyś miała… zupełnie nagle… poczuć… ten szczególny stan… zaintrygowania… jakimś facetem(w tym momencie pokazujecie ręką na siebie, pamiętaj, aby ten gest był „delikatny", lecz wystarczająco zauważalny)" „Wiesz jak to jest, gdy… jesteś kimś zaciekawiona(pokaz na siebie)… i zaczynasz odkrywać, że chcesz wiedzieć o tej osobie (pokaż na siebie) niemalże wszystko, nawet takie rzeczy… których nie wiesz nawet o swoich najlepszych przyjaciółkach Powyżej został przedstawiony barwny opis stanu zaciekawienia, oczywiście Ty możesz opisać to w inny sposób, ponieważ ilość sposobów opisania jakiegoś stanu jest nieograniczona. Włączenie do rozmowy 3 systemów reprezentacji Zastosowanie 3 systemów reprezentacji (słuchowego, wzrokowego i kinestetycznego) podczas rozmowy nie tylko, przyczynia się do połączenia stanów ze sobą, ale i również do wywołania transu, a to sprawi, że kobieta będzie jeszcze bardziej podatna na Twoje sugestie. Poniżej przedstawiamy przykładowa strukturę, w której zastosowaliśmy 3 systemy reprezentacji. „To ciekawe, że… w dzisiejszych czasach… ludzie tak szybko się w sobie… zakochują… to jest tak jak wtedy, gdy… patrzysz się na tą osobę…(sys. wzrokowy) słuchasz głosu tej osoby(sys. słuchowy) i czujesz(sys. kinestetyczny) ten szczególny… rodzaj doznania w twoim ciele, który mówi ci … ze to jest... to bardzo specyficzne uczucie nazywane… miłością" Gdy użyjesz podczas rozmowy takich zwrotów jak „patrzysz się na tą osobę", „słuchasz głosu tej osoby" spowoduje, iż kobieta odniesie do Twojej osoby opisywany stan (w tym przypadku stan zakochania), ponieważ to właśnie w chwili, gdy wypowiadasz pattern, kobieta słucha Twojego głosu i patrzy się na Ciebie. Słowo „czujesz", które jest predykatem systemu kinestetycznego zostało tutaj dodane w celu zaangażowania wszystkich systemów reprezentacji po to, aby wprowadzić kobietę w trans. Wtrącenie do zdania Wtrącenie do zdania w ciekawy sposób łączy wywołany stan emocjonalny z Twoją osobą. Polega to na „dopowiedzeniu" krótkiego zdania, a czasami tylko kilku słów do wcześniej stworzonego patternu. Poniżej przedstawiamy przykłady. „Czy kiedykolwiek… zupełnie nieoczekiwanie… i z jakiś tajemniczych powodów zdarzyło ci się… zafascynować zupełnie przypadkowo spotkaną osobą… aż do tego stopnia… że przyłapałaś siebie na tym… że zaczynasz wyobrażać sobie rozmaite rzeczy… które robisz… ze mną tak jest, że uważam, że bardzo fascynujące osoby trafiają się niezwykle rzadko" „Wiesz jak to jest, gdy… w pewnej chwili… zaczynasz odkrywać, że się… zakochujesz… we mnie jest taki pogląd, że prawdziwa miłość przychodzi spontanicznie" Przyjrzyj się powyższym wtrąceniom, a szczególnie tym częściom patternów „w kimś się zakochujesz… we mnie", "rozmaite pikantne rzeczy… które robisz… ze mną". Wtrącenia są oddzielnymi zdaniami, które na pozór wygłaszają naszą opinie(ze mną tak jest, we mnie istnieje taki pogląd, mnie się wydaje, ja uważam itp.), lecz tak naprawdę ich zadanie polega na połączeniu wywołanego stanu z Tobą. Łączenie wszystkich technik „Wiesz jak to jest gdy… nagle zaczynasz odkrywać… że zupełnie z jakiś tajemniczych powodów…osoba z którą rozmawiasz(pokaż na siebie) zaczyna coraz bardziej zdobywać twoje… zaufanie… bo wiesz to jest tak jak wtedy gdy patrzysz się na tą osobę… słuchasz jej głosu… i czujesz że ufasz tej osobie(pokaż na siebie) bo zaczynasz odczuwać ten szczególny rodzaj doznania w twoim ciele… przejawiający się rozluźnieniem niemalże wszystkich swojej głowie, który mówi ci „ to jest ktoś(pokaż na siebie) komu ufam" a to sprawia, że w pewnej chwili… uświadamiasz sobie, że możesz powiedzieć tej osobie(pokaż na siebie) każdą swoją tajemnicę, nawet taką… której nie powiedziałabyś swojej najlepszej przyjaciółce… to taki szczególny rodzaj więzi z tą osobą (pokaż na siebie), który sprawia, że zaczynasz wyobrażać sobie rozmaite rzeczy które robisz …ze mną tak jest że uważam, iż takie osoby trafiają się niezwykle rzadko i są okazją która trzeba łapać natychmiastowo bo rzeczy dostępne teraz, później mogą być całkowicie nieosiągalne"
Lekcja 18 - Niszczenie konkurencji - jej partnera Aby sprawić, żeby dziewczyna zaczęła negatywnie myśleć o swoim partnerze najlepiej jest zakotwiczyć negatywny stan i połączyć go z jej chłopakiem i dodać o tego pozytywna kotwicę połączoną z Tobą, wygląda to w ten sposób: „Wiesz ostatnio zastanawiałem się nad tym, jak to jest, że ludzie dzielą się na dwie grupy. Pierwsza z nich to wyjątkowe osoby zaczynają wzbudzać w tobie uczucie całkowitego zaintrygowania oraz poczucie bezpieczeństwa. I gdy rozmawiasz z tą osobą (pokaż na siebie) zaczynasz odkrywać, że czujesz się wyjątkowo komfortowo, nawet do tego stopnia, że zaczynasz mieć ochotę na wspólne doświadczenia… ze mną tak jest, że uważam, że takie osoby trafiają się niezwykle rzadko. Drugą grupą osób, to takie osoby, które są całkowicie fałszywe, aż do tego stopnia, że gdy o nich pomyślisz to zaczynasz uświadamiać sobie jak bardzo czujesz się przy nich źle. Mówiąc im o każdym swoim sekrecie ponosisz ryzyko, iż oni nie zachowają tajemnicy oraz nie wiesz, co takiego mówią za plecami na twój temat…(podczas opisu tych negatywnych stanów nieufności oraz fałszywości wykonuj ruch powtórzysz ten ruch, uaktywnisz kotwicę negatywnych stanów, a zrobisz to wtedy, gdy zaczniesz mówić o jej chłopaku). Teraz złam jej stan, czyli zacznij rozmawiać na zupełnie inny temat niż przed chwilą. Gdy już to zrobisz, możesz zadać jej pytanie odnoszące się do partnera, przykładowo: „co tam słychać u twojego chłopaka?". Podczas zadawania tego pytania uruchom kotwicę negatywnych stanów. To sprawi, że kobieta na nieświadomym poziomie połączy swojego partnera z negatywnymi stanami, które zostały zakotwiczone na ruch ręki w bok.
Lekcja 19 - Głos Wysokość tonu Wyróżniamy trzy rodzaje tonu głosu - opadający - wznoszący - stały Zazwyczaj, gdy wydajemy komuś polecenia, robimy to w tonacji opadającej oraz używamy trybu rozkazującego. Jeżeli pytamy kogoś o coś, wykorzystujemy do tego tonacje wznoszącą. Podczas wypowiadania patternów należy pamiętać, aby każde z poleceń wypowiadać w tonacji opadającej, ponieważ to sprawi, że nieświadoma część umysłu kobiety odbierze to jako polecenie w trybie rozkazującym. W poniższych patternach pogrubioną czcionką zostały wyróżnione ukryte polecenie, które należy zaakcentować tonacją opadającą: „Wiesz jak to jest gdy… spotykasz kogoś pierwszy raz… i ta osoba sprawia że… zaczynasz całkowicie kierować swoja uwagę na nią" Fragment „zaczynasz całkowicie kierować swoją uwagę" jest poleceniem, które należy wypowiedzieć w tonacji opadającej, po wykonała. Należy pamiętać, aby opadający ton był subtelny i naturalny. „ Czy kiedykolwiek darzyło ci się… spotkać taką osobę… przy której uświadomiłaś sobie…że zaczynasz czuć się podniecona ?" „Jakby to było… gdybyś w tej właśnie chwili… zaczęła uświadamiać sobie… że z jakiś tajemniczych powodów… zaczynasz czuć się coraz bardziej bezpiecznie "
Lekcja 20 - Akcentowanie stanów emocjonalnych W poprzednich rozdziałach dowiedziałeś się, w jaki używać ukrytych poleceń, charakteryzujących określony stan. Teraz dowiesz się, które słowa i w jaki sposób należy akcentować w zależności od zastosowanego stanu emocjonalnego. 1) Przykład motorze . Z jednejstrony czujesz ten dreszczyk adrenaliny przepływający przez twoje ciało i odczuwasz to nagłe narastające uczucie przerażenia , że coś ci się może stać, z drugiejstrony czujesz się bezpieczna . Jak to jest, gdserce ci wali? To jest tak, jak gdjesteś z kimś związana , ktoś, do kogo czujesz sympatie , czasem się boisz jednocześnie masz też tą świadomość, że czujesz się z nim bezpieczna . Wyrazy pogrubione wypowiadaj tak jakbyś sam doświadczał te stany, które one charakteryzują. Jedziesz na motorze - Poczuj, że to właśnie robisz i swoim głosem odpowiednio przekaż emocje charakteryzujące to zachowanie. natychmiast, poczuj jak to jest mieć ten dreszcz adrenaliny i dostosuj odpowiednio ton i tempo głosu. Czy już zaczynasz dostrzegać, jak bardzo potężna moc tkwi w sposobie używania tonu Twojego głosu? Dostosuj tempo i ton głosu odpowiednio do wywoływanego stanu emocjonalnego. Mów wolno, pozwól by umysł kobiety odpowiednio przetrawił to, co do niej mówisz. Wpierw wejdź w stan, odczuj ten stan i dopiero dostosuj tempo i ton głosu.
Lekcja 21 - Zasada kontrastu Zestawienie porównania dwóch podobnych do siebie stanów emocjonalnych implikuje silniejszy z nich stan lub oba jednocześnie, jeśli różnica pomiędzy nimi jest bardzo mała. Zasada kontrastu polega na opisywaniu zbliżonych stanów, co powoduje, że kobieta podczas ich porównywania zaczyna na przemian w nie wchodzić. zakochaniem a pożądaniem? (umysł człowieka te oba stany musi porównać i przetworzyć, wchodząc w nie na zmiane). Mnie się wydaje, że różnica polega na tym, że zachodzi to w różnych miejscach. To jest tak, że jesteś w obecności tego mężczyzny i z jakiś tajemniczych powodów zaczynasz go pożądać i gdy rozmawiasz z nim, patrzysz się na niego i słuchasz jego głosu i czujesz ten szczególny rodzaj doznania, który mówi Ci, że to jest właśnie ten mężczyzna, który zaczyna ciebie z jakiś tajemniczych sposobów pociągać. W pewnej chwili zaczynają ci przychodzić do głowy różne myśli… wyobrażenia i fantazje na jego temat. Znasz to uczucie prawda? Z zakochaniem jest troszkę inaczej. Przebywasz z tą osobą trochę czasu a potem wracasz do domu i w głowie masz obraz tej osoby i zaczynasz sobie wyobrażać jak robisz z nim różne rzeczy, jak dobrze się z nim bawisz, chodzisz z nim do kina i trzymacie się za rękę.. i słyszysz głos w swojej głowie… który mówi ci „tak to jest ktoś kogo kocham". Czy pamiętasz, kiedy ostatni raz byłaś w kimś zakochana? We mnie tkwi taki pogląd, że z niektórymi ludźmi tak jest, że zajmuje im to wiele czasu, natomiast z innymi dzieje się to w tej chwili". Czy potrafisz przypomnieć teraz sobie to uczucie?" Myślałaś kiedyś nad tym, jaka jest różnica między zaintrygowaniem a zaciekawieniem? Z zaintrygowaniem to jest tak, że przebywasz trochę czasu z jakąś osobą, może to być ktoś, kogo lubisz lub ktoś, kogo kochasz, rozmawiasz z nim niego, słuchasz jego głosu i nagle zauważasz, że ten mężczyzna w jakiś tajemniczy sposób ciebie intryguje, w pewnym momencie uświadamiasz sobie, że jest to ten mężczyzna (wskazujesz na siebie), o którym chcesz wiedzieć wszystko i doskonale wiesz, że wszystko, co uczyni ten mężczyzna(pokaż na siebie) staje się dla ciebie wyzwaniem. Ja w swoim życiu spotkałem kilka takich osób. Z zaciekawieniem natomiast jest tak, że dzieje się to w tej chwili. Pamiętasz, kiedy ostatni raz byłaś kimś lub czymś zaciekawiona? Mnie zdarza się to dosyć często. Czy potrafisz przypomnieć teraz sobie to uczucie?
Lekcja 22 - Potwierdzenie stanu sensorycznego Potwierdzenie stanu sensorycznego to nic innego jak potwierdzenie bieżącego doświadczenia kobiety, sytuacji, w której właśnie się znajduje. Dzięki temu otrzyma poczucie zrozumienia, a to sprawi, że będzie bardziej podatna na Twoje sugestie. Dzięki potwierdzeniu stanu sensorycznego, kobieta na poziomie świadomym odczuwa zrozumienie z Twojej strony co jest niezbędne do budowania odpowiedniego raportu. Kobieta : Ach jestem taka zmęczona po dzisiejszej pracy, że nie mam siły na wyjście z tobą do pubu. Ty : Tak jesteś zmęczona, bo w końcu tyle dzisiaj pracowałaś, ale wiem, że dzisiaj jest wyjątkowa okazja do spędzenia miłego wieczoru Kobieta : Nie zadzwoniłeś do mnie pomimo tego, że obiecałeś Ty : Tak masz racje, nie zadzwoniłem do ciebie pomimo tego, że obiecałem, ale osoba tak inteligentna i sympatyczna jak ty powinna się domyśleć, że aktywni ludzie w dzisiejszych czasach są tak zabiegani, że zapominają o wielu bardzo ważnych rzeczach. Słowo „ALE" działa na umysł w bardzo specyficzny sposób gdyż użyte w zdaniu sprawia, że cześć zdania przed słowem „ale" zostaje unieważniona na poziomie nieświadomym. Oznacza to, że po słowie „ale" możesz umieścić dowolną sugestie. Należy pamiętać, że część zdania, przed „ale" nie może nawiązywać treścią do części zdania znajdującego się, po „ale". Przykład: Kobieta : Poświęcasz mi mniej czasu niż kiedyś! Ty : Tak to prawda widujemy się ostatnio rzadziej, ale czy nasze dzisiejsze spotkanie nie jest bardzo interesujące". W tym zdaniu zostało użyte potwierdzenie stanu sensorycznego, następnie zastosowany został kasownik „ale", który spowodował unieważnienie tej części zdania i otworzył drogę do zastosowania sugestii, ponieważ „ale" nie tylko kasuje część zdania znajdującego się przed nim ale też i ukierunkowuje uwagę słuchacza na część zdania znajdującą się po „ale".
Lekcja 23 - Presupozycje Presupozycje są to struktury lingwistyczne, które wyrażają się poprzez założenia, które ktoś wykona, jeżeli zaakceptuje zdanie na poziomie świadomym. Umysł nieświadomy nie zauważa tych założeń, ponieważ koncentruje się na zupełnie innych częściach zdania. Często bardzo dobrym rozwiązaniem jest tworzenie presupozycji w formie pytań, gdyż, jeżeli kobieta zacznie zastanawiać się nad zadanym pytaniem to automatycznie jej przedstawiamy kilka przykładów: 1. Presupozycje czasowe ( po, zanim, podczas ) „Jak chciałabyś spędzić czas po tym jak się ze mną umówisz?" Założenie: umówisz się ze mną „Zanim podasz mi swój nr telefonu, chciałbym powiedzieć ci fascynującą rzecz" Założenie: podasz mi swój nr telefonu Podczas kiedy będziesz się zastanawiała nad tym, co ci dziś powiedziałem, ja pójdę zamówić coś do picia, wolisz kawę czy herbatę?" Założenie: będziesz się zastanawiała nad tym, co powiedziałem, tak długo, dopóki ja nie wrócę z kawą lub herbatą 2. Presupozycje pozornego wyboru wyboru, które obie są dla Ciebie korzystne i nie ma znaczenia, która z opcji zostanie wybrana. Przykład: „Wolisz spotkać się ze mną we wtorek czy w piątek? Bo wiesz wolałbym żeby decyzja należała do ciebie". Założenie: spotkasz się ze mną. „Bardziej preferujesz żebym to ja jutro do ciebie zadzwonił, czy to ty wolałabyś do mnie zadzwonić?". Założenie: jutro skontaktujemy się telefonicznie
Lekcja 24 - Implikacje Implikacje są to związki przyczynowo skutkowe, dzięki nim możemy łączyć dowolne sugestie w jedną całość. Wpływają one na nieświadomy umysł z wielką siłą. Najkorzystniej łączyć implikacje z potwierdzeniem stanu sensorycznego(z bieżącym doświadczeniem rozmówcy). Jedną z kilku implikacji jest użycie spójników „oraz", i". Przykładowo: siedzisz właśnie przed monitorem i zaczynasz się zastanawiać jak bardzo podoba ci się potwierdzenie stanu sensorycznego (siedzisz właśnie przed monitorem), natomiast druga część to sugestia (zaczynasz się zastanawiać jak bardzo podoba ci się ten program). Spójnik „i" łączy potwierdzenie bieżącego doświadczenia z naszą sugestią i dzięki temu umysł akceptuje obie części zdania na poziomie nieświadomym jako jedną całość. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów implikacji z tymi spójnikami: - Widzę, że słuchasz moich słów i zaczynasz doceniać ich wartość - Można nie wierzyć w miłość i jednocześnie poczuć, że zaczynasz pierwszy raz się w kimś zakochiwać (pokaż na siebie) - Siedzisz sobie tutaj ze mną, rozmawiasz oraz dostrzegasz szczególną wartość tej rozmowy Kolejne implikacje, czyli związki przyczynowo-skutkowe to słowa: „spowoduje ", sprawi ", wywoła ": - Spotkanie ze mną sprawi, że otrzymasz wiele fascynujących wrażeń - Rozmowa z mną wywoła w tobie te uczucia, o których zawsze marzyłaś - To, że tutaj siedzimy i rozmawiamy, spowoduje, że zaczniesz Ostatnią grupą implikacji, które łączy bieżące doświadczenie rozmówcy z naszą sugestią są implikacje zawierające zwrot „oznacza, że ". Oto kilka przykładów ich użycia: - To, że z uwagą słuchasz moich słów oznacza, że są one dla ciebie ważne - To, że zdecydowałaś poświecić swój czas, aby móc się ze mną spotkać oznacza, że chciałaś w bardzo interesujący sposób spędzić wieczór
Lekcja 25 - Negacje W dzisiejszych czasach słowo „NIE" jest widoczne niemalże wszędzie. Na pewno nie raz zdarzyło się Tobie być poproszonym przez kogoś o wyświadczenie jakiejś przysługi i pewnie właśnie wtedy ta osoba powiedziała do Ciebie: „tylko nie zapomnij zrobić tego". Następnie z jakiś dziwnych przyczyn przysługa, o która zostałeś poproszony całkowicie wyleciała Ci z głowy i pewnie przypomniałeś sobie o niej dopiero przy ponownym spotkaniu z tą wakacjach", to zapewne zauważysz, ze mimo zakazu w Twoim umyśle pojawiły się prawdopodobnie obrazy, dźwięki lub uczucia kinestetyczne związane właśnie z zeszłorocznymi wakacjami. Nieświadomość posługuje się bardzo prostym językiem nie rozumie czasów, nie odróżnia zdań biernych od oznajmujących oraz zaprzeczeń. Jeżeli napiszemy „nie przypominaj sobie, jakie to jest uczucie, kiedy wchodzisz do lodowatej morskiej wody" to Twój nieświadomy umysł będzie musiał przywołać ten. Dlaczego Twoja nieświadomość reaguje w ten sposób? Odpowiedź jest prosta, umysł, kiedy dostanie jakiś zakaz, musi najpierw w swoich zasobach odszukać to, o czym ma nie myśleć, aby móc tą myśl powstrzymać. Bardzo często z powodu nieznajomości działania słów ludzie sabotują swoje wysiłki używając zdań typu: „tylko się na mnie nie złość", „nie zgub tego", „nie zapomnij kupić…" itp. Zamiast powyższych zwrotów powinniśmy mówić „uspokój się", „przestań się denerwować", „pamiętaj, aby kupić". Słowo „nie" ma swe właściwości tylko w zdaniach rozkazujących. Jeżeli ktoś Ci mówi „nie zapomnij", to tak jakby dawał nieświadomej części Twojego umysłu polecenie „zapomnij". Nie oznacza to jednak, że mamy wcale nie używać „nie", wręcz przeciwnie, jest to doskonałe narzędzie do wydawania poleceń kobiecie. Przykładowo: - Naprawdę nie powinnaś… - Nie śpiesz się… - Nie myśl o… - Nie zastanawiaj się nad… - Nie jest konieczne żebyś… - Naprawdę nie wyobrażaj sobie, że - Zapewne nie masz tyle odwagi byś (wyzwanie) - Większości ludzi nie starcza wyobraźni (wyzwanie) - Ludzie naprawdę nie potrafią … (wyzwanie) - Nie przypominaj sobie jak to było - Nie myśl jak to będzie ( łącz z presupozycją zmiany czasu - jeszcze nie teraz)
Lekcja 26 - Cytaty Dzięki cytatom możemy swobodnie powiedzieć kobiecie dowolną treść, ponieważ to nie my wypowiedzieliśmy ją bezpośrednio. Umysł świadomy skupia się na opisie sytuacji, osób zdarzeń, natomiast umysł nieświadomy przyjmuje i absorbuje wnętrze cytatu. Przykład: „Moja przyjaciółka Bogusia zupełnie spontanicznie powiedziała mi teraz dostępne, jutro może stać się nieosiągalne" W powyższym zdaniu świadomy umysł skupił się na części „Moja przyjaciółka Bogusia zupełnie spontanicznie powiedziała mi kiedyś", natomiast umysł nieświadomy zaabsorbował część „Weź dostępne, jutro może być nieosiągalne" i odebrał jako polecenie. Cytaty są doskonałą techniką, w której możesz umieścić dowolną i bardzo odważną sugestie, gdyż cytowane słowa nie są wypowiadane bezpośrednio przez Ciebie. „Kiedy się waham z podjęciem decyzji, słyszę głos w swojej głowie: „ Przestań się wahać, bierz się do dzieła!" Kolejny przykład cytatu, który zawiera polecenie odnoszące się do nieświadomej części umysłu kobiety.
Lekcja 27 - Przeramowanie Z pewnością rozmawiając z kobietą kiedyś usłyszysz słowa: „ Czy ty nie próbujesz mnie jakoś oczarować?", „Czy to oby są na pewno twoje słowa?", "Wyczuwam jakiś podstęp w tym, co mówisz" itp. Co należy zrobić w takiej sytuacji aby kobiecie zrobiło się głupio, że w ten sposób do Ciebie powiedziała? Muisz wtedy zastosować technikę przeramowania, czyli zmiany kontekstu znaczenia informacji. Jest to bardzo pomocna zarzuci, będziesz mogli zastosować „unik". Wzór struktury przeramowania: To, że A wcale nie oznacza B, to znaczy, że C. Poniżej przedstawiamy przykłady przeramowania: Kobieta: Ty chcesz mi coś wmówić albo mnie oszukać! Ty: To, że tak mówię wcale nie oznacza, że chcę ci cos wmówić albo ciebie oszukać, to znaczy, że chcę być z tobą szczery i myślałem, że nie zranisz moich uczuć. Wielka szkoda, że akurat mówisz mi to teraz Kobieta: Wyczuwam jakąś manipulacje w Twoich słowach Ty: To, że w ten sposób do Ciebie mówię nie oznacza, że chcę Ciebie zmanipulować, to po znaczy, że chciałem być wobec Ciebie szczery. Czuję się niezwykle rozczarowany, że powiedziałaś mi coś takiego. Kobieta: Nigdy mi nie dajesz dojść do zdania, wcale mnie nie Ty: To, że zawsze tyle mówię, nie oznacza, iż Ciebie nie szanuje, to po prostu znaczy, że przy Tobie czuję się w bardzo zrelaksowany i wypoczęty. Chyba nie wolałabyś abym ciągle milczał? Kobieta: Nigdy mnie nie słuchasz! Zawsze muszę powtarzać wszystko dwukrotnie! Ty: To, że często jestem zamyślony, kiedy do mnie mówisz nie oznacza, że Ciebie nie słucham, to po prostu świadczy o tym, że tak na mnie wpływasz, iż czasami nie jestem w stanie się skupić
Lekcja 28 - Ruchy oczu (LEM) Dzięki umiejętności rozpoznawania wzrokowych wskazówek systemu reprezentacji możemy określić, jaki system reprezentacji posiada kobieta, z która rozmawiamy. Wcześniej poznałeś już predykaty słowne, czyli słowa, dzięki, którym możesz rozpoznać, jaki nawyk myślenia ma dana osoba (czy jest kinestetykiem, wzrokowcem, słuchowcem). Gdy zaczniesz czytać dalej nauczysz się na podstawie ruchu gałek ocznych rozpoznawać podstawowy system reprezentacji kobiety oraz stwierdzać, jakie procesy myślowe dzieją się w danej chwili w jej umyśle. Jeżeli zaczniesz układać patterny trafiające konkretnie do systemu reprezantacji kobiety, to zaczną one działać znacznie efektywniej. Zapewne nie raz zauważyłeś, iż osoby mówiące na ten sam temat, nie mogły się dogadać. Mówiły o tym samym, lecz każda z osób przedstawiała daną rzecz w zupełnie inny sposób. Oznacza to, że ci ludzie mieli najprawdopodobniej inne systemy reprezentacji. Do dzisiaj zdarzają się takie sytuacje, w których uczeń pod okiem pierwszego nauczyciela osiąga niezbyt zadowalające wyniki, natomiast, gdy trafi pod opiekę drugiego, zaczyna osiągać wspaniałe rezultaty. Takie sytuacje spowodowane są głównie różnicami w systemach reprezentacji. Znacznie trudniej będzie się dogadać osobie posiadającej system wzrokowy z kinestetykiem, niż ze wzrokowcem. Taka sama sytuacja dotyczy patternów. Jeśli załóżmy Ty jesteś słuchowcem, a kobieta, którą właśnie uwodzisz ma system kinestetyczny, to znaczy, iż musisz się przestawić na generowanie patternów w tym właśnie systemie. Nie oznacza to jednak, że musisz je tworzyć tylko w tym systemie, wręcz przeciwnie! Należy używać wszystkich systemów(dla efektu hipnotycznego), lecz z przewagą systemu, który posiada kobieta. Sytuacja jest ułatwiona w przypadku, gdy kobieta ma mieszane systemy, jest np. wzrokowco-słuchowcem. Zasady ruchu oczu LEM mogą być całkowicie odwrotne dla osób leworęcznych, z racji tego, że ich półkule mózgowe są wyjątki, i niektóre osoby mogą mieć nieco inne ruchy gałek ocznych, z powodu różnych strategii myślenia, jednak dla większości osób są one prawidłowe. Wzrokowiec podczas rozmowy, będzie głównie kierował oczy ku górze, słuchowiec będzie ruszał nimi w poziomie, a kinestetyk zwracał je często w dół. Podczas rozmowy z kobietą, obserwuj, w jaką stronę podążają jej gałki oczne, da Ci to niezwykle cenną informację, w jakim systemie reprezentacji powinieneś do niej mówić, aby dokładniej widziała(wzrokowiec) lub słyszała(słuchowiec) albo czuła(kinestetyk) to, co chcesz jej przekazać.
Lekcja 29 - Przywoływanie obrazów Jeżeli zadam pytanie: „przypomnij sobie jak wygląda Twoja kuchnia?" to najprawdopodobniej nieświadomie zwrócisz oczy w górny lewy róg(patrząc jako obserwator - górny prawy róg). Jest to sposób, w jaki większość praworęcznych osób przypomina i przywołuje sobie obrazy. Najczęściej osoby mówiące prawdę kierują oczy właśnie w tą stronę, ponieważ przywołują zdarzenia, w przeciwieństwie do osób kłamiących, które muszą tworzyć i odpowiedzi wiążą się z systemem wzrokowym. Zadając je drugiej osobie możesz zauważyć nieświadomy ruch oczu w górę i na prawo. Częste sięganie wzrokiem do góry wskazuje na wzrokowy Która Twoja koleżanka ma najbardziej zwariowaną fryzurę? Jak wygląda sklep, który najchętniej odwiedzasz? Jaki kolor pudełka ma program Powerful Seduction 2? Jak wygląda Twoja okolica nocą? Jakie kształty ma twój dom?
Lekcja 30 - Kreowanie obrazów Zadając Tobie pytanie: "jakbyś wyglądał w wielkich różowych okularach" nieświadomie wykonasz ruch oczu w górę i na prawo (patrząc od strony obserwatora - w górę i na lewo), ponieważ Twój umysł będzie musiał wykreować obrazy, aby móc odpowiedzieć na pytanie i żeby to zrobić sięgnie do odpowiedniej części mózgu, która odpowiada za proces kreowania obrazów. Należy zwrócić uwagę na to, iż bardziej prawdopodobne jest to, że osoba kłamiąca zacznie przeprowadzać proces kreowania obrazów niż ich przywoływania. Ważna rzeczą, jest fakt, iż osoba znajdują się pytania, do których odpowiedź wymaga kreowania obrazów. Jak będziesz wyglądał za 10 lat? Wyobraź sobie siebie z wielkim tatuażem na plecach. Jak wyglądałaby fioletowa owca? Wyobraź sobie swoja idealną kobietę. Lekcja 31 - Przywoływanie dźwięków Jeżeli zadam pytanie: „jak zaczyna się Twój ulubiony utwór muzyczny?" to Twoje oczy najprawdopodobniej nieświadomie zwrócą się w poziomie na lewo(z punktu widzenia obserwatora - w poziomie na prawo). Jest to ruch odpowiadający za przywoływanie wspomnień słuchowych. Należy jednak uważać, ponieważ pytania, które mają na celu ustalenie systemu reprezentacji, wyznaczają sekwencję systemów, jaka musi być to, że jeżeli zadam pytanie: „czy możesz przypomnieć sobie najgłośniejszy samochód, jaki kiedykolwiek słyszałeś?" to Twój umysł może najpierw przywołać obraz samochodu (poprzez ruch oczu w górę i na lewo) i dopiero w następnej kolejności usłyszeć dźwięk silnika poprzez skierowanie gałek ocznych w lewą stronę w poziomie. Ciekawostką jest to, że gdy chcemy ustalić czy dana osoba mówi prawdę, gdy cytuje czyjeś słowa, to możemy wtedy zadać pytanie: „co dokładnie powiedziała Ci ta osoba?". Jeżeli testowany przez nas człowiek wykona ruch gałek ocznych odpowiadający za przywoływanie dźwięków, najprawdopodobniej oznacza, iż mówi prawdę, lecz jeśli zacznie konstruować dźwięki to możemy podejrzewać, że kłamie. Należy pamiętać, iż osoby leworęczne wykonują ruchy oczami odwrotnie do osób praworęcznych, z racji tego, iż mają zamienione półkule mózgowe słuchowy system reprezentacji. Oto przykładowe pytanie powodujące przywoływanie dźwięków: Jak brzmi dźwięk gitary elektrycznej? Czy możesz usłyszeć w pamięci swój ulubiony utwór? Jak brzmi głos Twojego ojca? Jaki masz dzwonek w swoim telefonie komórkowym?
Lekcja 32 - Kreowanie dźwięków „Jak brzmiałby dźwięk klaksonu pod wodą?" po przeczytaniu tego pytania najprawdopodobniej wykonałeś ruch oczu w poziomie w prawo (patrząc z punktu obserwatora - w poziomie w lewo). Jest to nieświadomie wykonywany ruch podczas procesu kreowania dźwięków. Ludzie często zwracają oczy w tą stronę, gdy kłamią cytując czyjeś słowa (po prostu zaczynają kreować dźwięki, które niby usłyszeli). Oto przykładowe pytania powodujące kreowanie dźwięków: Jak brzmiałby Twój ulubiony utwór zagrany o kilka tonów wyżej? Jak brzmiałby hymn zaśpiewany przez 10 osób? Jakie brzmienie miałby Twój głos przez megafon?
Lekcja 33 - Uczucia kinestetyczne Gdy zadam pytanie: „jakie to uczucie gdy wkładasz rękę do bardzo zimnej wody?" to podczas zadawania tego pytania zwrócisz swoje gałki oczne w dół na prawo (z punktu widzenia obserwatora - w dól na lewo). Ludzie praworęczni wykonują ten ruch podczas procesu doznawania uczuć kinestetycznych(dotyku, smaku, węchu). Osoby mające kinestetyczny system reprezentacji najczęściej będą kierowały swój wzrok właśnie w tym kierunku. Oto kilka przykładowych pytań, na których udzielenie odpowiedzi wymaga wywołania uczuć kinetsteycznych: Jakie to wrażenie, gdy ma się twarz posmarowaną kremem? Jak smakuje przesolona zupa? Jaki zapach mają Twoje ulubione perfumy? Czy pamiętasz, jakie to jest uczucie być bardzo głodnym?
|